Happy Cat Kaoani

Friday, May 4, 2012

Malam Sunyi

Malam ni, di waktu ini, aku sedang berseorangan di rumah, hanya di temani semut2 yang merayap2 di dinding, ditemani nyamuk2 yg dah nyawa2 ikan disembur oleh abg sebelum dier keluar tadi.

Abg g jumpe kawan die kt pekan parit raja... rasa boring plak duduk sorg2 kt umah, siang dah sorg2, mlm pon duduk sorang2 lg...ish2, ape daya menjadi seorang isteri..hehehe,



Rasa da dekat sebulan aku duduk serumah dgn suami tercinta.. life ok je, tp aku rasa sgt beruntunglah, suamiku seorang yang agak rajin menolong isteri dier ni melakukan kerja2 rumah. Kalu rajin die da sampai tu, semua die nak buat.. kadang2 aku pon tergelak sendiri..



Projek abg yang kt parit raja nni nak dah abes, lepas ni die kene bertukar ke kem batu pahat plak..lepas ni berpindah lg lah kami. Penat jgk nk bwk brg2 tu,, memg x byk...tp jenuh jgk la kalu nk trip kan dgn kereta abg.. Cakap pasal kerete, beberapa hari yg lalu, br je lepas abg dpt gaji, abg ajak aku ke batu pahat untuk byr duit kereta die. Dan aku pun x tahu lah, malam tu abg ngelamun apa.. Mula2 abg terlepas bank tempt die nk bank in duit kereta.. lepas tu, dier boleh terlanggar kereta depan ms tunggu nk masuk simpang.. dia x terperasan kereta kakak tu ader kt dpan.. aku yg duduk kt sbelah ni pon bijak jugk.. slalu aku jerit break.. ni aku jerit "abg" jer, mane la abg nk mebrek nyer... bende nk jd org ckp.. tp x pelah, cume aku kesian tgk abg.. lepas eksiden tu die asek memikir jer.. abg settle dgn kakak tu kt lua jer, abg kate kakak tu mcm tekejut, x taw nk ckp ape tekedu jer..nasebla kakak tu punye kereta calar cat jer..tp byk jgk abg kasi ganti rugi kt kakak tu, cukupla buat cat balik bhgian kete yg calar tu.. aku puji la dgn sikap abg,abg ckp, naseb bek la cermin kerete x pecah.. abg x sanggup nk gnti cermin kereta buat ms ni..kami kene kumpol duit, mcm2 nk guna... kesian abg, aku pon tgh crik kerja.. xdpt2, aku nk kerja yg boleh duduk dekat dgn abg..memg nk duduk sekali, x sanggup nk berjauhan..hehehe

agak2 pkol berapa la abg nk balik eh, skrg da nk pkol 11, kalau abg balik lewat..seremmm, hhehe

No comments:

Post a Comment