Happy Cat Kaoani

Wednesday, March 2, 2011

~~Api cintA~~(ep.2)

"Qayyum
012......0"

Kertas kecil itu di simpan ke dalam poket. Diana berjalan turun ke platform 12. Lantas dia menaiki bas yang sedang menunggu. Di kepalanya sibuk memikirkan gerangan lelaki yang namanya tertera pada kertas kecil itu. Hensem kah dia? gemuk kah dia? tinggi kah dia? mudakah dia? tuakah dia? baikkah dia? Diana tersenyum, lantas dia teringatkan teman lelakinya yang kini berada di Indonesia yang melanjutkan pelajaran dalam bidang perubatan. Terasa rindu di hati, tapi itulah. Mesej yang dihantar jarang di balas, mungkin disebabkan kos hantaran mesej terlalu tinggi.

"ah, 20sen je pun" bisik Diana.

Hati Diana mula tertarik untuk berkenalan dengan empunya nombor telefon. Lalu dia mencapai telefon bimbitnya. Dia mula menaip.

"Assalamualaikum Qayyum, kenapa tulisan awak buruk sangat?" butang send ditekan.

Lepas beberapa minit, mesej Diana dijawab.

"Waalaikumussalam, ye saya. Hehe.Masa saya tengah tulis tu, tangan saya menggigil lah"-Qayyum

"ooo, Ye ke. Ish ish ish, awak study or keje?umur berapa?"-Diana

"24, saya belajar lagi. Kat UTM. Ni saya nak balik U lah ni. Awak?"-Qayyum

"Ooo UTM ea, saya pernah pegi UTM. Awak ambil kos ape? Saya pon belajar lagi. Umur baru 21. Kenapa awak nak berkenalan dengan saya ni?"-Diana

"Saya ambil kos yang kotor2 dengan minyak, main-main dengan skru.Mechanical Engineering. Hehe, awak belajar kat mana? Entahla, saya tertarik lah dengan awak"-Qayyum


Ceh, berlagak mamat ni. Diana, terasa menyampah dengan mesej Qayyum. Tapi dia tetap membalas mesej tersebut.

"Ooo, sama la. Saya pon ambil kos mech. Eng. gak.Tp kat KUITTHO jer, huhu."-Diana

"Wow, jarang perempuan ambil kos tu.Kagum dengan awak, saya lupa lak nak tanya. Nama awak ape ek?"-Qayyum

"Diana." Diana menjawab pendek, telefon bimbitnya di simpan ke dalam beg. Dia berasa mengantuk. Lalu dilelapkan matanya yang sudah kuyu itu.


bersambung...

No comments:

Post a Comment