Happy Cat Kaoani

Monday, May 28, 2012

dah pukul dua


aishhh ari ni dah masuk 28ribulan? brodband belom dibyr kok..huhuhuh... mmm sbenanyer nk criter pasal laenn..



sekarang dah masuk pkul 2, mata x boleh nk lelap lg.. ni lah penangan nescafe yg adek aku buat td... pekat sgt agaknye..ala.. geram pulak aku tgk anak cicak ni lalu2 kat dinding, geram betol rsnyer...



Esok husband aku kerja.. kesian dier, nmpknye susah nk lelap jgk aku tgk.. gerak ke sana ke sini..aku lg la..nk tutop mata pon xleh,, last2 aku pergi conteng dinding sebelah tempt aku tido tu..hahahaha...


gambar ape aku lukis? gambar arnab la... xdpt bela arnab, lukis arnab pon jd la.. bole thn jgk lukisan aku.. standard la, budak drjah 2 py lukisan


eh tetibe dgr kucen berbunyi.. depan rumah aku ni ade 3ekor kucen dewasa, iaitu 2 betina, 1 jantan.... yg jantan tu nmpk la tua jgk.. die suke melepak depan rumah aku.. tp gentleman jgk die.. bile di bg mkn, die relakan je mknn tu semua kucen betina tu yg mkn..kalau belebih brla die menyebok.. kesian aku tgk kucen2 tu..kalau mkn sampai licin..


aku x tahula sape py kucen sbenanye.. yg aku nmpk mcm student yg duk rumah sbelah ni jer yg amik bert pasal kucen2 tu.. tp agaknyer da akhir2 sem ni, diorg kureng la kot bg mkn.. itula, slalu jer kucen2 ini mengiau depan pintu rumah aku..

seminggu sebelom ni, aku dgr bunyi kucen bising memanggil2, aku ty kat abg, apasal la kucen betina tu bising..abg just ckp, xdengar pape pon.. tp aku byk2 kali ckp..pas tu br la petg tu abg cek.. rupenyer anak kucen betina tu tersangkut kt bawah longkang.. jenuh la abg tarik lumpur2 kt bwh longkang tu pkai cangkul..

naseb ade cangkul.. abg beli cangkul tu pon untuk buang tahi kucen depan rumah aku tu.. abg memg x suke kalu tayar kerete die langgar tahi2 tu..org syg kerete katakan... lepas die buang tahi2 tu.. dier curg dgn minyak itam, sbb xnk kasik kucen tu berak lg kt situ.. ye la depan rumah aku ni berpasir..

teringin la nk bela arnab... tp tula aku pk jgk kalu aku bela arnab tu nnt leceh nk pindah rumah... arnab memg comel kan.. abbg ckkp, dgn kucen x berani, arnab boleh pegang plak... lepas tu aku kasi alasan.. kucin karnivor, arnab herbivor... abg cume ckp "Pulakkk??" hahaha, ok lah, smapai kat sini jer.. sayonara, oyasuminasai.... assalamualaikum

No comments:

Post a Comment