Happy Cat Kaoani

Thursday, December 8, 2011

~~MERLIN~~

Wo hooo, Rasa-rasanyer, ader tak sesaper yg tak kenal namer tu.. itulah siri TV yang aku minat. yeah, aku memg suker ceriter2 fantasy cam tu..criter2 ngarut, sumer aku suker... lagi2 citer kartun.. memg mint laa..haha,

Merlin ni mengisah kan seorang servent(pembantu putera raja) yang berselindung di sebalik magik yg dier ada. Dia lah yang sentiasa melindungi Raja dengan Putera Camelot tu dr anasir2 jahat. King of camelot namer die Uther, Uther sgt bencikan magic, sesiapa rakytnya yang menggunakan magic, kompom2 kene hukum gantung (will be executed) Mana kala putera dier adalah Athur, Athur adalah harapan Merlin supaya magic dapt digunakan dan dihormati semula di Camelot pada saat pemerintahannya nanti.

Tapi ada masalah di mana Lady Morgana, sepatutnyer adalah anak kepada raja tapi raja x nak mengisytiharkan perkara tersebut kerana takot kedudukan Arthur sebagai waris diraja terancam. Di samping Lady Morgana juga di anugerahkan Magic, dan bole menggunakan magic dgn baik.. Lady morgana berdendam dan sangat bencikan Urther, Sudahlah tak nak mengisytiharkan beliau sebagai puteri, dia jugk x boleh menggunakan magic. Disebabkan Morgana tertekan dengan keadaan itu, dia telah dikuasai oleh MAgician2 yang jahat. Dendam dia terhadap Uther menyebabkan dier mahu menjatuhkan Uther, dan hal ini di ambil kesempatan oleh pihak2 yg jht untuk menguasai Camelot (pape jer ayat, tunggang terbalik)..

Naseb baik ada Merlin yang sentiasa jadi penyelamat, kerana dia adalah Magician yang berhati murni dan dia juga adalah dragon Lord. :)..

Photobucket
Ok tak..hehehe,But Morgana is so gorgeous!!

Photobucket

SAKSIKAN MERLIN MUSIM 4, BERMULA 12DIS PKOL 6PM-7PM DI CHANNEL ~~DIVA~~ ASTRO :)

4 comments:

  1. waaa promote filem merlin nmpk, astro ad byr ke heee :P

    ReplyDelete
  2. Mestila x byr pon.. sjer jer nk tulis drama bersiri feveret ayg.. abg jeles la tu..hehehehe

    ReplyDelete