Happy Cat Kaoani

Thursday, December 1, 2011

my 1st job after graduation (,")

dulu~~haa da stat da ak nak mnulis ni ehemm, okey stat~~dlu aku (bkn penulis :)) keje d puchong, tu keje 1st ak slps mndpt sgulung ijazah hehe,

bler ak keje tu, bru terasa btapa brbezanyer alam pkrjaan n alam blaja dlu hehe.

kalau dulu mse studi, slalu jek bngun kul 10 & 11pgi sbb tdo balek pas suboh hee, klo ad kuliah pgi tu slalu ak sms mmber je, 'wehh tolong sain aku nyer nme' :P...

Tp bler da smpi alam pkrjaan ni, haa kene phm2 sndiri la hehe, kata pon keje mkn gaji, bngun kene awl2 pagi, dah kene besiap gi keje. Nk dpt rehat tu mmg la rse susah jek, slalu ahad jelah wktu rehat ak sbb ak bkrja 6 hari smggu, adess.

keje ak ni, byk bjln2, ak bkeje di syarikat telekomunikasi di puchong, kebetolan company ak ni byk plak dpt tender untuk memasang antenna2 telekomunikasi dskitar lembah klang, so ak dtugaskan untuk memeriksa pemasangan antenna2 tersebut mengikut spec yg btol~~

jdi dlm mse sehari tu, ak kene gi site dlm 2 ke 3 buah site sehari, kalau x balek keje kul 10 mlm tu, mmg xsah la keje ak ni, kkdang balek kul 12 tghmlm atopon kul 2, 3 pagi uhuks :).

okey, brcerita psl cmne ak brkeje pulak, sbnrnyer bdang tugas ak ni luas, tp telah dspesifik kan lebih kecik sbb tugas ak yg utama, iaitu memeriksa pemasangn antenna2 telekomunikasi yg dpasang di menara adlah betol n mngikut spesifikasi yg tlah dtetapkan. diulang semula pkataan di 'MENARA' hehe.

Jadi ntuk periksa tu, ak kene la mmanjat menara tu ntuk smpi ke antenna2 yg dpsg tu. Uiiih mmg tggi menara2 tu, kbyakkan nyer stinggi 40m, bygkanlah, dgn xpenah ad pngalaman memanjat menara setinggi tu, ttibe kene pnjat mnde alah tu hari2, adess.

mule2 mmgla rse kekok, cuak, takut, neves, gementar sumer ade n paling penting gayat gler la haha, tp bler da buat hri2, smakin hari, smakin srunuk plak ak nk memanjat hahaha.