Happy Cat Kaoani

Friday, June 3, 2011

manusia22~~~


mmm~~tadi aku tgh layan2 tenet..baca2 artikel, baca2 blog, ntah blog sape, tp yg pasti pengikot dier memg rmai la..mm lepas tu, tgk komen ade rankaian blog len yg kaitan n ceriter dier.. pastu rangkaian laen la... berantai2...smpi kepada original blog... husshh, punye la pnjang berantai dier py cerita.. hukhuk, manusia memg sgt pandai spread rumors, asal ade criter hot jerr.. kompom, laju jekkkkkkk tersebar..adoi, slalu criter2 hot tu criter2 buruk laa.. 2-3 kali gak aku ade terbaca yang macam tu...mmm,, biasala..kalau da criter buruk, ayat2 maki tu memg siap sekali kn, maksud aku comment2 dierlarr..hukhuk... lpas tu aku ade mcm terasa nk private jerrr blog aku ni..hukhuk...yeahh... wat heppen kalau kite kene maki n kene judges with some one who's never know us... msti saket hati kan...
xbek la wat org cmtu, we just human.. kiter pon byk wat salah kan... wat pe kite nk dpt dosa kering sebarkan citer buruk pasal org.. aib orang.... haishhhh, malu lar dieeerrr, tertekan la hidup dier kalau kiter wat dier cmtu,, yg dasyatnyerrr kan.. the one who spread rumors ni... kompom2 anonymously.. xtahu saper, tapi satu jer laa.. sumer org ade ip adress kan... kalau org study in computer course... mesti la bole crik dr mane sourcesnye kan.. kalau terkena salah orang... xpasal2 kene saman.. masok jail or wat eva... :), tp kiter kene tawu... kalau kite sebar aib orang... dosa.. da la dosa, aib kiter plak akan terbukak..
aku jugk pernah dgr... kalau seseorg tu, dah insaf, dah taubat, dah x ulangi kesalahan die... is no right for her or him to story about their sins to others.. biarlah perkara tu menjadi rahsia antara dia dgn Allah.. pasal tu kan aib kan.... haa, aib sendiri pon da dilarang untuk diceritakan..inikan pulak aib orang lain..pasal tu la, Allah pon melarang kiter mengumpat.. kalau memfitnah tu lagi la teruk dosa dierrr..hushhhhh, :)

No comments:

Post a Comment