Happy Cat Kaoani

Sunday, June 5, 2011

kait jarum dua...

~~hai~~~
hehehe... mmm, kali ni aku nk ceriter pasal kait jarum dua..huhuhu... da lama da aku tingin nak blaja kait jarum dua ni... siap beli buku lagi tu... tp yg problemnyerr... da merata aku crik die punyer jarum... sume kedai kater x ade..aku pon x paham la...sume jarum yang ada.. jarum kait jarum satu... huhu, jarum yang tu.. aku da ader byk dah kat umah dlam pelbagi jenis saiz...

ape beza kait jarum dua dgn kait jarum satu???... yerr, ader beze... kalau kait jarum satu...jarum die jenis besi ((yang aku jumper la)) lepas tu... bercangkuk...macam kat bawah ni::



kalau nak translet jarum kait jarum satu ni dlm english die dipanggil crochet hook. Ok, hasil kait drpd jarum ni.. die kurang kenyal dan ciri kait die pon 1 jenis jer.. corak kait die pon satu jenis jer... lepas tu die keras sket... haaa, jarum yang ni la byk ade kt kedai2 kt mlaysia ni... aku pon x taw pasal aper yg ni jer ader.. yg kait jarum dua punyer jarum xde pulak dorang jual... meh kiter tgk plak jarum kait jarum dua..macam kt bawah ni::



Nampak x beza dierr...beza kan..ok kalau yang ni, oreng puteh panggil... knitting needles... n aku memg x phm, pekedai2 tu.. bile aku ty knitting needles ader x... die bole tunjuk kt aku crochet hook... adesss, dorg ni pon satu...kalau da jual tu, amik la taw sket namer org puteh dier.. xde la payh sgt aku nk kene terang... knitting needles tu aper... aku pon kene ckp... jarum tu ade dua... yg jenis kayu tu.. yg org wat kait baju sejuk tu... then dorg pon kater..x ader laaa... adess..merata aku crik... xde, hasil drpd jarum kait jarum dua ni... product die lebih selesa kalau kiter pki..lebih kenyal..pasal tu la aku tringin nk blaja.. yg kait jarum satu tu... walopon aku x brp khatam lg kn nk blaja kn..pasal, aku xde la pandai sgt mcm mak aku, makngah aku... makcik2 aku, tp kire okla..lepas la kalau nak buat kopiah ke... bekas botol air ke... pencil case ke..hehehe, xde la smpi wat lapik meja berbunga2 tu, aku memg x pndai..lgpon aku xmint nk wat.hehehe, mak aku memang ade bg ilmu2 tu sket2 kat aku...tp aku jek malas..xmint nk wat, komplex sgt... siap bunge2 lg...pastu pki benang yg halus tu jerr.. adoi, kompom2 jer berzaman nk siap..hehehe, tp aku memg la teringin nk blaja kait jarum dua tu.. ade penah skali..aku tetap nk try..aku pergi try pki lidi satay tu..ha ha ha..klaka laa... kecik gila..memg xlepas..hehe, tp aku nmpk la konsep dier cmner... hihi..ok Lah..nnt aku criter lagi.. tatata ~~~assalamualaikum

No comments:

Post a Comment