Happy Cat Kaoani

Friday, June 10, 2011

kuey2 tradisional

hehehe..ok, ari ni entry aku nak tulis pasal kuih2 tradisional... ecece, padahal 2 jenis kuey je aku nk criter ni.. :).. kt tmpat tinggl aku ni, ade 2 jenis kuey tradisional yang aku sukeee sgt... tp kueh tu manis, hihihi... kuey yang plg aku suke ialah kueh bunga kembojaaa.... eee, sedapppp.. manissss~~~ pastu kalau slalu mkn mendtgkn penyakit..haha, ms aku stadi kt johor dulu.. aku pernah terjumpa gak, kt bazar ramadhan... die ckp kueh bunga kemboja... tp, bile aku beli, rasa mcm kueh bengkang jerr.. menyesal aku beli.. hehe, tp mkn je laa, bile aku blik kampung, terus2 la aku beli kuey tu... kuey bunga kembojaa... sedap, lg sedap kalau gula die bersako2..bak kater mak aku..haha.. bile aku search tenet..ade plak tulis, akok bunga kemboja, ehhh..kueh akok dgn kueh bunga kemboja tu sama ke?? tp siyes, kueh bunga kemboja aku xpnah jumpe kt tempt len,, kt area2 sabak bernam ni je la kalu nk crik ponnn..heheheh


nmpak sedappp..kerak2 dier tu lg sedapp..hihihi


kuey tradisional yang kedua..ialah kueh kacau... yang ni pon sedap... manissssss, hehehe, tp kueh kacau ade byk jenis..ade kuih kacau labu, kueh kacau kacang hijau, kueh kacau tepung beras..pastu byk lg la, aku pon xtaw... ari tu au da tgk mak aku wat kueh ni... senang jerrrrr,

gula
telor
Labu
santan

tapi time kacau atas dapur tu la yang beratnyerrr...lame giler kene kacau smpai kering... smpi air xde, mcm kacau dodol..kurang2 2jam...huhuhu, hehehe..

kalu nk makan kene letak dalam pinggan..haha,


ok la, smpi kt sini jer entry untuk kuey tradisiona... nyum nyum, assalamualaikum

No comments:

Post a Comment