Happy Cat Kaoani

Wednesday, June 20, 2012

Cemburu melihat orang lain sudah ada pekerjaan

.. tajuk hari ni macam x berapa best..

Aku punya ijazah ni umur dier da hampir setahun.. tp aku tetap lg seorg surirumah, aku sebenarnya sangat menghrapkan pekerjaan yg seiring dgn ijazah aku ni, memandgkan nk memesong ke cikgu memg xde hrpan la..pasal ramai sgt org amik kos cikgu..

Memang rasa cemburu bila aku tengok orang dah kerja syarikkat sane, kilang sini , site sane, site sini.. mesti byk pengalaman diorang dah dapat, aku ni tetap duduk di rumah, memasak, mengemas, menyapu, tengok tV, life yg sgt membosankan.

Orang mane paham perasaan aku ni,aku memg nak kerja.. tapi, mcm mane nak kerja, suami aku tu xtawla projek die dah abes, lepas ni nk duduk mane die x confirm lg, aku pelik, company die tu, xkan xde offer letter ke ape ke, lepas ni g HQ ke, site mane ke.. xkan la xde lg.. aku pening la, aku memg dah xnak la duduk kt johor ni, jauh sgt dgn kampung...huhuhu, nak balik susah.. sabar je la

Kadang2 sakit kepala jugak pk, serabut duduk kt rumah ni sorang2.. bila husband balik pon dier duk dgn tenet dierr jer,, aku duk tgk tV sorang2.. menyembang sikit2 je..mane la perasaan aku ni x mcm katak bawah tempurung,

Kawan nak menyembang pun xde, la hai..huhu, Kalau aku kerja, ada la jugk kawan2, bole la exersice mulut sikit, menyembang.. sambil2 berbakti kepada negara, jgk kepada suamiku n familyku yg jauh di nun selangor sane..nak jugk ade pengalaman.. belaja jer tinggi, engineering, tp kerja x..huhuhuh :(

No comments:

Post a Comment