Happy Cat Kaoani

Saturday, February 14, 2015

kisah cabut gigi geraham bawah molar ke

assalamualaikum,

kali ni kali ke 3 aku cabut gigi, tp inilah kali pertama aku cabut gigi geraham bawah.. Sobs, da la memg ade 1 je geraham besar tu.. Mane ntah ilang lg satu...

Time tunggu bius sempat lg nk ty doktor,

Aku: doktor, geraham molar ke dua saya sebelah ni x pernah tumbuh
Doktor: eh, ye ke.. Ha ah ade satu je

Doktor tekan2 gusi aku yg xde gigi tu..

Doktor: tapi saya rasa mcm ade je ni, mungkin lepas cabut yg ni dia akan keluar, sebab rahang awak sempit tu yg die x keluar tu

hatiku da riang gembira, berharap geraham itu tumbuh.. Hati berbunga2..

Doktor pun cabut la gigiku, pakai playar, goyang2 lpastu tolak2, goyang2 lagi, tarik2.. Gigiku masih x keluar.. Sempatku dgr kate doktor.."root dia sangkut kat dlm"

dalam keganasan doktor mahu menarik keluar gigiki tibe2 aku merasa sendiku mahu terkehel..doktor n assistantnyer menjerit,

"eh2, awak kenapa??" doktor stop.. Aku xtawu nk jawab.. Lntas doktor memberiku rehat seminit..

"sikit je lagi gigi awak ni"
Doktor dan assistant sambung kerja dan akhirnya "selamat tinggal gigi gerahamku yang dah pecah"... Huhu

Lepastu ,
Doktor: saya rasa geraham awak tu melintang kat dalam.
Aku: kalu melintang die x tumbuh ke doktor?
Doktor: kalu melintang dia duk diam2 je la dlm tuu

Aku pon rasa sedih, tp doktor nasihatkn buat scan orthopodik pas besalin nnt untuk kepastian.. Huhu...

kalu nk tahu, lepas bius habis sakit giler gusi ni, tpaksa mkn pain killer.. Maklumlet gusiku da rabak.. Huhhuhu.. 3 harila mkn bubur.. Time cabut geraham kecik atas ok jerr, xyh nk mkn bubur sgt.. Yg bwh ni susah menjaganya.. Awwww sakit :'(

Sayangi gigi anda

No comments:

Post a Comment